Show simple item record

dc.contributor.advisorPáez Quintana, Hever Augustoen_US
dc.contributor.authorRubio Gómez, Leidy Johana
dc.contributor.authorMandón Donado, Grey Bibiana
dc.date.accessioned2024-01-26T14:27:03Z
dc.date.available2024-01-26T14:27:03Z
dc.date.issued2016-10-21
dc.identifier.urihttps://repositorioinstitucional.ufpso.edu.co/xmlui/handle/20.500.14167/3017
dc.description.abstractEl proyecto fue evaluado con el fin de usar el periódico como herramienta de aprendizaje de la asignatura de español del grado tercero de primaria, buscando generar cultura de lectura en niños que contribuya al desarrollo social y educativo. Además, nos permite desarrollar distintas actividades en la asignatura de español, relacionadas con el periódico, sus partes y contenido para poder brindar una alternativa de educación en las aulas de clase.en_US
dc.language.isospaen_US
dc.subjectPeriódico, español, cultura de lectura, desarrollo social, metodologías, redacciónen_US
dc.titleEl uso del periódico como herramienta de aprendizaje en la asignatura de español del grado tercero de la Institución Educativa José Eusebio Caro sede David Haddad Salcedo de Ocaña, Norte de Santander.en_US
dc.title.translatedThe use of the newspaper as a learning tool in the Spanish subject of the third grade of the José Eusebio Caro Educational Institution, David Haddad Salcedo headquarters in Ocaña, Norte de Santander.en_US
dc.contributor.cvlachttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001365108&lang=esen_US
dc.contributor.googlescholarhttps://scholar.google.es/citations?user=WaOBx0UAAAAJ&hl=esen_US
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2153-6360en_US
dc.description.abstractenglishThe project was evaluated in order to use the newspaper as a learning tool for the Spanish subject in the third grade of primary school, seeking to generate a reading culture in children that contributes to social and educational development. In addition, it allows us to develop different activities in the subject of Spanish, related to the newspaper, its parts and content in order to provide an alternative education in the classrooms.en_US
dc.subject.keywordsNewspaper, Spanish, reading culture, social development, methodologies, writingen_US
dc.publisher.facultyFacultad educación artes y humanidadesen_US
dc.publisher.programPregrado comunicación socialen_US
dc.description.degreelevelPregradoen_US
dc.degree.nameComunicador socialen_US
dc.contributor.jurySarabia Ascanio, Javier Antonio
dc.contributor.juryPeñaranda Franco, Juan Pablo


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record